Als HR-consultant werk je vanuit onze organisatie voor diverse opdrachtgevers. De werkzaamheden kunnen variëren van projectmatige opdrachten tot interim-werkzaamheden. Bij iedere nieuwe interim-opdracht kom je terecht in een ander bedrijf waar jouw focus ligt op HR-werkzaamheden op operationeel en tactisch niveau. Ieder bedrijf is anders en dat geldt voor je werkzaamheden. Je verdiept je als consultant elke keer in een nieuwe werkomgeving met nieuwe collega’s en dat is heel waardevol. Dat maakt het werk als HR-consultant afwisselend en verrijkt jouw kennis en kunde.
Jouw werk ziet er zo uit:
- Je ondersteunt opdrachtgevers met operationele HR-taken; waaronder de processen rondom in-, door-, en uitstroom van personeel, doorvoeren van mutaties, coördineren van kortdurend verzuim, het opstellen van sjablonen en het beantwoorden van eerstelijns vragen.
- Je signaleert behoeften en knelpunten met betrekking tot HR-processen bij opdrachtgever. Proactief geef je verbeterpunten aan, zodat je onze opdrachtgevers helpt om processen verder te optimaliseren.
- Je beantwoordt vragen over cao’s en wet- en regelgeving en kunt hier ook op anticiperen. Je kunt altijd onze eigen jurist inschakelen als dat nodig is.
- Je beheert en onderhoudt actief je netwerk en bent zowel offline als online goed zichtbaar.
- één keer per week organiseren we een bijeenkomst met alle interim HR-professionals voor intervisie, kennisdeling en kennisontwikkeling.